lördag 7 november 2009

lördagsgodis

Ungar i all ära...dom tar ganska mycket energi....
Just nu när jag en dröm om att ta en övernattning på Skansen i Båstad ( ja naturligtvis inte någon djurpark, hur utvilad blir man av det? )
På spa´t i Båstad skulle jag ta en hotstone massage och sedan vandra ut på bryggan till kallbadhuset och bada o basta, jag skulle åka dit mitt i veckan för att slippa träffa folk.
Sedan skulle jag låta mig gödas på resturangen och självklart avnjuta en cappucino med en 6:a strega vid brasan efter maten. Softare än dun!
ISTÄLLET se detta scenariot framför dig;
Det är lördag och istället för att vara ledig har du i ett svagt ögonblick bestämt dig för att jobba eftersom du vabát i veckan och ligger back på timmar.
Jättedålig idé när jag vaknar idag och bara vill vara ful en hel dag.
Sedan åker du till jobbet, har skitsnygga och bra kunder och kollegorna är myspysiga, maken ringer, lätt irriterad, en bläckpenna har kommit med i tvätten som jag startade precis innan avfärd till gruvan.
Bläcket från denna kulspetspenna har tydligen kvaddat tvätt o trumma i maskinen, tänk blått blått s in i hel-vete.
Mannen desperat, jag har inga råd och börjar fundera på vad som kan ha legat i tvätten och blivit förstört.
Arbetar klart solen skiner, kör hem efter att ha gjort lite ärenden, lugnet lägger sig då kommer granntjejen över, visserligen en jättego tjej men lugnet liksom skingras när det är lek i hela huset.
Nu har vi svängt ihop en äppelpaj, inget verkar blivit helt förstört i dagens byk men hela dagen gick åt för att få bort fläckar av bläck.
Ikväll blir det kyckling med fyllning av vitlöksost, lindad i parmaskinka, sedan ost o kex.
Får mysa med lördagsgodis snart, då kommer lugnet tillbaka och vi fyra kan ha lite kvalitetstid.
Soft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar