fredag 6 november 2009

vresiga ärliga fredag

Fasen va alla har hakat på fredagsmys.
Det verkar ha brädat afterwork på fredagar vid det här laget eller är det en generationsfråga?
Har jag gått vidare till generationen äldre som gillar en kväll med tacos, logom mycket vin och träna rodel i soffan till idol...hjälp!
Nåväl efter att ha börjat dagen med att leka Jack Nickolson som general i en rättegång om långsam påklädning i kasern Backe 08:00 idag, har jag nu varvat ner till fredsmäklare a´la´mamma vill bara pussas en puss till...
Molly hade suttit vid ett litet smurfhögt bord när Tobbe hämtade på dagis idag.
Hon hade med stor flit suttit och plitat på ett konstverk med färgpenna rosa ( vilken chock hur kunde hon råka ta rosa, den färgen väljer hon ju aldrig, tjej 4 år måste någon tvingat henne med en pistol mot tinningen...NOT )
Nå denna tavla föreställde motivet mamma skäller på storebror för han klär inte på sig.
Inte så jäkla smickrande att bli avbildad med en stor haj mun som täcket 70% av kroppsytan. Arga ögonbryn, rasande.,
fast rosa, älsklingsfärgen.
Tänk positivt.
Sedan hade hon målat ett konstverk tidigare på dagen som var stort som blädder blocken man använder vid föredrag, där mamma var naken och hade tuttar, jag vågade knappt lossa på tejpen som förseglade den hoprullade avbildningen och stirra sanningen i vitögat hur hon, ärligheten själv, tolkar min figur i lustgårdskostym.
Tack Gud hon hade bara avbildat mig till midjan med hyfsade rattar, jätteglad hajmun.
Lite olik förra nakenporträttet som hon målade på whiteborden på Tobbes jobb när vi var där och hälsade på och hon ritade ingående nakenporträtt med hår på rätt ställen...jag uppmuntrade henne att måla på en kjol och en jacka innan någon annan hann se...och tvingade en av kollegorna på jobbet att jobba övertid för att vaxa ben, bikini och axil ( armhåla, låter skönt va? ) på mig, hår e snyggt på huvudet, punkt slut.
Även om man är militant, kan man ju försöka vara det snygg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar