söndag 8 november 2009

söndag flitiga söndag

kanske hela familjen är sjuk...
med tanke på bilden då.
Nä, bara Hugo har feber och lider av dataspels sjukan...han kan inte slita sig från Ratchet o Clank och vi är lite mer liberala med längden på speltiden när man är sjuk, han har fått spela flera timmar, kanske därför Tobbe har fått gjort så mycket idag?
Idag fick jag somna om, halleluja moment, hann ragla upp starta en maskin tvätt utan pennor i och få igång barnprogram på tv till di sma, innan jag kastade mig ner mellan dom ljumna lakanen igen.
Vaknade en timme senare, utvilad, är det så här det känns?
Sedan läste jag tidningen läääänge och åt min frukost i lugn och ro, har kommit på att det är nog min absoluta kvalitétstid, långfrukost.
Kom hastigt på att det visst var Tobbes dag idag och han som borde fått somna om, det är ju fars dag idag!
Jag slängde hastigt fram ett paket innehållande en vit skjorta, godkänd, galjades och hängdes in.
Tobbe har idag börjat på att tegla bakom kaminen i vardagsrummet, det kommer bli suveränt.
Sedan har det spacklats och målats kring det ny fönsterpartiet också, mycket flitig far i det här huset idag.
Maken har dessutom tagit hem på lån från jobbet en lövblåsare så han gick omkring i trädgården och fönade gräsmattan, varför suger inte apparaten in löven istället? Visst det ser mycket roligare ut än kratta och bli sne i ryggen och blåsor i händerna.
Han var nog glad för han såg ut som det var lite lekfullare än krattan.
Jag for iväg med lill skruttan till staden med jobbet i sikte, tänkte spana in hur jag enklast kan vara vabig denna veckan ( vab= vård av barn ) vi passade också på att lacka Mollys naglar och eftersom Anette dök upp för att hämta skräp så fick hon fransar o bryn färgade, trevligt.
Innan vi åkte hem till berget igen stack vi inom och köpte ny glödlampa på Claes Olsson och HERREGUD vad dyra dom små päronen är numera!
Mannen i kassan tog upp en pistol och siktade på mig när han tog betalt och dom har låst in alla lampor i ett skåp med nycklar som vaktas av en dvärj i ett valv 5 trappor under marken...nä, nu ljög jag.
För att fira morfar skickade vi ett fint kuvert till honom med försenade farsdags hälsningar, shit va överraskad hanska bli som läser min blogg...
Detta var mycket trevligt gjort tycker jag och Molly, det är något speciellt med att få brev med snigelpost.
Jag ska nog skicka några snigelbrev, handskrivna, i veckan för att göra någon glad.
Kanske blir det du?
Så nu ska vi tillreda den kulinariska upplevelsen spagetti och köttfärssås, jag kan typ ligga avsvimmad och tillreda den rätten ändå.
Kan väl avslöja att det var en av dom kortare personerna i vår familj som önskat den rätten.
Till efterrätt blir det fruktsallad med frysta hallon o vinbär, (upptinade såklart ) banan och clementin med maple sirap och cashewnötter, ev lite vaniljvisp till dom skeptiska vitaminkänsliga barnen.
Imorgon blir det ju faktiskt långfrukost igen, inget ont utan att det har något gott med sig, kanske vi bakar något för att förgylla tillvaron, rapport kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar