tisdag 3 november 2009

köttfärslimpa

Tillfrisknandet sprider sig i huset på berget!
Min rygg verkade gilla Rebeckas rumprullningar på aerobicen igår så jag har lite mindre ont idag och Molly har ätit idag och har ingen feber svettig panna.
Imorgon blir det jobb och dagis.
Känner att höst och köttfärslimpa rimmar bra, jag blandade blandfärs ( haha ) med hjortfärs och när det var gjort ( haha hjort ) blandade jag potatismos som blev över från igår med ägg skorpmjöl, pressad vitlök, riven gul lök samt kryddor typ salt, peppar och viltkrydda och mufflade sedan samman dessa och mulade ner i form med smörj av olivolja, i ugnen 200 grader ca 30 min sedan kanske lite grädde i formen så blir d såsigt?
Till detta kommer vi ha färs pasta med svampfyllning och sallad!!! rött vin kanske? eller röd mjölk för barnen...
Idag hämtade vi Hugo ganska tidigt och tog en sväng om Riccardos i Mölle för att förstärka innehavet av färsk glass i frysen...stängt hela November, det blir typ glass till Jul!!!
Förra året hade vi abstinens på sushi på Annandag jul så i år blir det sushi på lillejulafton och glass på juldagen som mix in i allt julmatigt, som jag för övrigt älskar att laga och twista till, var redo det lär bloggas julmat i långa banor.
Vi kommer nog ta en första smak på glöggen denna veckan, ska gå in på systemet och handla årets smak tror jag.
Denna veckan ska det också handlas farsdags present men eftersom min sluge make smygläser bloggen kan jag inte avslöja vad det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar